SKOPOS

“Samen zijn we meesterlijk”
Een toekomst waarin iedereen meesterlijk kan zijn – kinderen, ouders, professionals, ondernemers. Dit is de visie die we met heel SKOPOS en de organisaties waarmee we samenwerken nastreven.

Waarom? Onze kinderen komen, groeien en gaan; onze impact duurt een mensenleven lang
Het is ons levenswerk om de “leer-kracht” in mensen te ontwikkelen. Mensen weerbaar en wendbaar te maken, bewust van zichzelf en hun potentieel, fit voor hun avonturen. Want ieder mens heeft het recht op een goed en gelukkig leven.

Hoe? Iedereen huppelend naar school en wijzer naar huis.
Bij SKOPOS helpen we ónze mensen – klein of groot, jong tot oud, kind en team – met het ontdekken en ontwikkelen van kennis, vaardigheden en talenten. Fysiek, emotioneel, intellectueel, artistiek en sociaal. Elk van onze scholen geeft hieraan invulling op eigen, authentieke wijze.

Wat? Leven en leren, groeien en spelen – dat doen we samen.
Het kind, de groep en de professional ontwikkelen zich elke schooldag. Taal, lezen, rekenen, samenwerken, omgaan met elkaar – steengoede lessen zijn standaard. Kinderen bouwen aan hun eigen identiteit. Vertrouwen in zichzelf en in hun vermogens. Perspectief op de wereld. Ruimte om te fantaseren, ondernemen en spelen. Samen werken we aan groei en resultaten.

Algemene documenten Kan je op de site van SKOPOS terug vinden: